6 tipp amivel egyedi hirdetést készíthetsz

 

20171004_13132520171004_131325_dsc8650-edit.jpg

By: Balajti Mariann szori fotós és kreatíve producer (Figyelem a kép NEM illusztáció)

Mint minden átlagos családanya, én is a hétvégi nagy bevásárláson voltam, amikor egy ismerőssel futottam össze az üzletsoron és beszélgetni kezdtünk. Ahogy ott álltunk és beszélgettünk, megakadt a szemem az egyik kirakaton.

A már akciósnak kikiáltott árból további kedvezményeket ad! Siessünk, mert ez már az utolsó nap!

Mi van? Jól látok? Nagyon meglepődtem! Mindig itt vásárolok, de eddig nem vettem észre még csak azt se, hogy akció van. Nem hogy az akciós ár akciója... elgondolkodtam, ha már a kedvezményre is kedvezményt ígér a bolt, akkor mekkora volt a haszna az eredeti áron? Ki az a bolond vevő aki ezek után bemegy és nem „akciós” terméket / szolgáltatást vásárol majd?

Alig vártam, hogy a kedves ismerősöm be fejezze a mondatot és megkérdezem, tudja-e milyen régóta tart ez az akció. Látta-e és mi a véleménye, mennyire volt korrekt az eredeti ár?

Tudod mit mondott? Mindig, mindenhol, mindenki akciózik, mert anélkül már semmit nem lehet eladni.

Huhh... ez mellbe vágott! Elgondolkodtam és igaza van... mindig, mindenhol, mindenki akciózik. Több ismerősömet is megkérdeztem és valóban mindenkitől ezt a visszajelzést kaptam.

Elgondolkodtam... ha ez így megy tovább, akkor hamarosan már a boltok fizetnek a vevőknek, hogy bejöjjenek és vegyék-vigyék az eladásra kínált „akciós” dolgokat. Akár vissza is lehetne állítani a „vasárnap - zárva” napokat, mert akkor legalább nincs költség és nem veszteséget termel az üzlet. Egy könyvelő ismerősöm szokta mondani ha egy „gyanús” cég kéri fel az irodáját, hogy könyveljen nekik: „mégis miből él a cég? Abból, hogy vasárnap zárva van?”

Ha a te üzleted is hasonló cipőben jár és csak a kedvezmény kedvezményét és az akció akcióját hirdeti, akkor ez a blog neked szól, megmutatom hogyan változtass ezen és mit tegyél, hogy a potneciális vevőid észrevegyék a termékeidet, az üzletedet.

 

1. Akciók unalmas sémája

Akciók és kedvezmények világában élünk, ahol a cégek/szolgáltatók igyekeznek a figyelmünket felkelteni, de valljuk be: ömlesztve kapjuk a % jeleket az arcunkba. Már oda sem nézünk, ha a kirakat falán hatalmas SALE felirat van. Szerintem, ha valaki véletlen SELE felirtatott tenni ki, fel se tűnne senkinek. (Na, jó persze ha a kedvenc márkánkról van szó, az más!)

1604765_503865456455098_4201512838506416403_n.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer (Figyelem a kép NEM illusztáció)

Valószínű csak azért, nem fogunk megvenni valamit, mert most 10-20-30-40 vagy 70%-os leárazás van. Nem gondolom, hogy annyira sok pénzünk lenne, egyszerűen csak már nem hívogat minket az a kis ferde vonal a két kis apró köröcskével. Pedig lehet valóban jó a kedvezmény amit kínál az üzlet, sőt túl jó. De akkor, mit csinál rosszul szegény üzletvezető vagy cég tulajdonos? Semmit.

2. Különlegességre éhezik a vásárló

Már elmúlt az időszak, amikor a vásárlókat a kedvezmény megszólította. Ma már mi vevők, ki vagyunk éhezve valami egyedire, különlegesre, egyszerűen másra vágyunk, mert mindent tucat áruként, ömlesztve kapunk még a reklámokat is. Az egyik reklám olyan, mint a másik, ha letakarom a márkát, nem lehet megmondani melyik cég termékéről beszélünk. Csak olyan reklám, hirdetés kelti fel az érdeklődésünk, ami kreatív, meglepő és egyben magával ragad minket.

20150828_105657_dsc8741-edit.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer (Figyelem a kép NEM illusztáció)

3. Inkább megdöbbentő legyen, mint szürke

Emlékszel még a „Klapka reklám”-ra? Nem, akkor túl fiatal vagy! De ha igen, akkor azonnal látod magad előtt a kézzel írott kartonpapírt, amit maga előtt tartott Gyuri bácsi. Sőt szerintem a címet is azonnal mondod, még ha nem is ismered Budapestet!

Vagy az idei év nagy slágere az egyik hazai élelmiszer üzletlánc kasszása... hát persze, hogy tudod a nevét.

Ezek a cégek ki mertek lépni a sablonos hirdetésekből. Ugyan ezt kell tennie a te cégednek, üzletednek is az akcióival, hirdetéseivel, vagy akár a marketing kampányával. Légy bátor és mutasd meg a vevőidnek, hogy a te szolgáltatásod, kínálatod más, jobb, különlegesebb, egyedibb, mint amilyen te magad is vagy.

20151006_143222_dsc2031.jpg

 

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer (Figyelem a kép NEM illusztáció)

4. Egy iparágon belül is rengeteg lehetőség van egyedit alkotni

Egy party boltnak (lánykori nevén: lufi bolt) készítettem egy olyan fényképet, ahol nem azt mutattam meg milyen szép lufikat lehet kapni és mennyire sokféle van a boltban (pedig van nekik, hidd el). Egy sokkal meghökkentőbb eszközhöz nyúltam: egy fiú, egy szál szív alakú lufiban áll oda a lány elé: Köszöntse velünk Valentin napon a kedvesét! Persze, hogy mindenki megnézte a képet, hiszen ez volt a cél. A képnek van/volt varázsa és sehol máshol nem volt ilyen hirdetés. Nem volt szükség %-os jelekkel körbe aggatni, így is mindenkinek feltűnt és bőven fogyott a szívecskés lufi.

Ha hasonlóképpen más megvilágításba helyezzünk egy átlagos terméket, akkor sokkal nagyobb számban figyelnek fel a termékre az emberek, a potenciális vevők, mint a sima % jelekre. Bármit is akarunk eladni érdemes kreatív dolgokkal próbálkozni.

5. Ha nincs ötlet és nem tudod, ki segíthet

Nem gond, ha másolod, hasonlóképpen jeleníted meg a terméked/szolgáltatásod, de figyelj, hogy ne az adott iparágból vedd az ötletet, mert az kellemetlen lehet és még meg is bűntethetnek érte. Viszont nagyon jó ötleteket találhatsz, ha körül nézel a kreatív piacon... Más termékek, szolgáltatások egyedi hirdetéseit viszont nyugodtan megpróbálhatod átültetni a saját cégedre. Hidd el, nem is annyira nehéz, mint ahogy az elsőre hangzik, csak kell hozzá egy kis fantázia. Ha nem megy, kérj bátran segítséget. Akár hozzám is fordulhatsz bátran, mert biztos vagyok benne, hogy együtt kitaláljuk, hogyan vigyünk egyediséget a reklámjaidba.

13061922_555590097949300_2455679037252257678_n.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer (Figyelem a kép NEM illusztáció)

6. Legyél nyitott az újra

Vannak, akik úgy döntenek, megkeresnek egy reklám szakembert vagy kreatív producert, mint amilyen én is vagyok. Sajnos azt tapasztalom, hiába van rengeteg jó gondolat, maga az érdeklődő épít fel egy magas gátat, ő szab határt a képzeletnek. A félem attól, hogy mit szól majd a megszokott vásárlóközönsége sokszor megbénít egy új utat, lehetőséget. Ez nem jó, nem szabad azonnal visszabújni a „csigaház”-ba. Beszélgetni kell az emberekkel, a partnerekkel, vevőkkel és visszacsatolást kell kérni, ahogy én is teszem. Fel kell ismerni azt, hogy mire van szüksége a célközönségnek, mi az, ami felkelti az érdeklődésüket. Szerencsére, egyre több olyan nyitott személyiségű vezetővel, döntéshozóval találkozom a munkám során, akik nem véletlenül hozzám fordulnak és akikkel igenis könnyű egyedi és meglepő kampányokat összehozni.

Ha felkeresel, egy szakembert, akkor azért teszed, mert tudod: valami új kell, valami másra van szükséged. Éppen ezért fontos, hogy az ötletekhez is így állj hozzá. Hidd el, mindenki unja már a % jeleket, a hatalmas SALE feliratokat és a kedvezményes árak kedvezményét! Ezzel nem nyereséget, csak veszteséget termelsz a cégednek, a saját termékeid minőségét rontod, hiszen másképp nem tudod eladni.

Én kifejezetten élvezem, ha extrém képeket kérnek tőlem, mint ahogy azt is, ha a megrendelő teljesen tanácstalan, mert akkor szárnyalhat igazán a kreativitásom, akkor pattannak ki a fejemből a legjobb ötletek.

20151029_100915_dsc3515-edit.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 

Ha úgy érzi cégének itt az ideje egyedi képeket és igazán hatásos reklámot készíteni, bátran keressen meg! 

Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 0670/4250435

A képek Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer tulajdona. Ezen képek bármilyen nemű használata tilos. Az itt található képeket szerzői jogok védik, azok felhasználása engedélyköteles.

A bejegyzés trackback címe:

https://balajtimariann.blog.hu/api/trackback/id/tr4412754814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz