5 lépés, hogyan lesz a storytelling

Először is szeretném leszögezni hosszas egyeztetés és beszélgetés előzi meg, még akkor is, ha pontosan tudja az ügyfelem ki a célcsoportja, miben jobb a konkurens cégektől, termékektől.

20171102-20171102_151805_dsc0762.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


Nem igazán szokták érteni, miért ülök le és beszélgetek hosszan az ügyfelekkel arról, hogyan kezdődött a cég, hogyan kezdte el az adott terméket gyártani, milyen nehézségek voltak, stb... Sőt van, hogy kérem engedje meg, hogy megkóstoljam, kipróbáljam, használjam az adott terméket vagy részt vegyek az előadásán, esetleg igényben vegyem az adott szolgáltatást, mert azon túl amit elmond a saját benyomásom is nagyon sokat számít, abból merítek ötleteket. Egy jó storytelling mindig igaz, ami a valóságot mutatja, mondja el egy rövidke történetben. De hogyan tudnám hitelesen elmondani azt, amit nem is ismerek? Az igazság nagyon fontos eleme a mai marketingnek, ha az ember hosszú távra tervez. A sok becsapott vásárló a múlté, ha nem vagy őszinte rövid időn
belül elbukik a szolgáltatás, a termék és magával rántja a vállalkozásod!
Akkor nézzük a lépéseket:


1. Minden esetben részletes egyeztetés szükséges,

hiszen pontosan ismerni kell a céget, a terméket vagy szolgáltatást, a cél csoportot, akiket meg akarunk szólítani és nem utolsó sorban a kitűzött célt, amit el akarunk érni. A cél, nem csak egy általános dolog, hogy a forgalom növekedjen. Lehetnek olyan fontos elvárások, mint a márka pozicionálása, erősítése, vagy egy adott szolgáltatás, termék (újra)bevezetése, célközönség bővítése, értékesítési vagy marketingakciók támogatása.

20170412-20170412_103526_dsc0424.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


2.  Történet kitalálása vagy igaz történet feldolgozása 

Ezt követően egy olyan történet kitalálása vagy igaz történet feldolgozása a feladat, ami a
cég igényeihez alkalmazkodva a célcsoportot megszólítja, magával ragadja, cselekvésre
készteti (kipróbálás, vásárlás, ajánlás, szolgáltatás igénybevétele, stb.). A közös
egyeztetéseket követően általában 2-4 kitalált vagy igaz történetből minden ügyfelem
megtalálja azt, amely valósághűen képviseli adja vissza a termékét, szolgáltatását.

20170729-20170729_134759_dsc4313.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


3. A megvalósítás fázisa következik,

amitől persze jogosan ijedhetne meg bárki, de egy jó storyteller és az őt körülvevő csapat leveszi ezt a terhet a megbízó válláról. Fontos, hogy a megbízó is részt vehessen minden castingon, fotózáson, vagy video anyag készítése során, ha ezt igényli. Én mindig ajánlom az ügyfeleimnek, mert így még jobban bevonásra kerül a cég, a márka stílusa, ízlése, ami még valósághűbben tükrözi vissza azt, amit el szeretne mesélni astorytelling. Természetesen vannak olyan cégek, akik saját marketing csapattal, szerződéses partnerrel rendelkeznek, akik maguk készítik el az anyagot ilyenkor a storyteller csak magát a know-how- t adja át.

20170212-20170212_123931_dsc8034-edit.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


4. Az elkészült anyag felhasználása

sokrétű lehet, határt csak a megbízó lehetőségei szabnak határt. A történetet lehet egyben, egyészként kommunikálni (fényképekben vagy videoformában), de ami ettől sokkal érdekesebb lehet a képenkénti /mini videónkénti (GIF) kommunikálás a közösségi felületeken, egyéb médiában. Olyan ez, mint egy sorozat a tévében, mindenki erről beszél, és az emberek várják, mi lesz a folytatás, mikor jön a következő rész, vagy egyáltalán mi ez? A történethez nyeremény játékok és egyéb kreatív akciók kapcsolódhatnak. A történet alakításába bevonható a közönség, a hozzászólásokkal akár ők irányíthatják a folytatást. Közületi promóciók, újság hirdetések, reklám termékek, naptár, de akár óriás plakát is készíthető egy-egy képkockából. A történet kitalálásánál érdemes előre figyelembe venni ezeket.

20180108-20180108_082227_dsc5475.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


5. A legcsodálatosabb, hogy egy történet hamarabb megragad az emberek fejében

és még akár hetek, hónapok, évek múlva is jobban emlékeznek rá, mint egyetlen képre. De a képi megjelenítés is fontos, hiszen a kép és a történet erősíti egymást, több ingert közvetít a célcsoport felé. Sőt idővel a jól kitalált történet mellyel a célközönség azonosulni tudott vele elég ha csak felelevenítésre kerül, mindenki számára ismerős lesz. A storytellinggel hosszú távon több évre is tervezhetük, a folytatást mindig biztosíthatjuk.

20171027-20171027_152450_dsc9917.jpg

By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


A storytelling alkalmazása a marketing területén még új, friss, egyedi irányzatnak számít, ezért
kevesen élnek vele. Leginkább a meséhez hasonlítanám, és ne felejtsük, hogy a mese olyan régi,
mint maga az ember, ráadásul mindenki szereti. Hihetetlenül hangzik, ugye? Ha szívesen olvasnál
még a storytellingről, akkor ITT nézz utána!

Jó munkát és sok ügyfelet kívánok neked!

A bejegyzés trackback címe:

https://balajtimariann.blog.hu/api/trackback/id/tr8813620128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz