Őskori technika, a marketingben mégis friss! Te használod a cégedben?
olvass utána és legyél a legjobb!

Honnan ered a Storytelling marketing? Először is tisztázzuk mit jelent a storytelling a marketing világában.

Erről Itt olvashatsz bővebben.
Hogy honnan ered? Meg fogsz lepődni, de ez is az őskorból csakúgy, mint sok minden más. Ha jobban belegondolsz, idegennek hangzik ez a kifejezés, nem?

 A szó maga, egy összetettszó, jelentése: story =történet, telling = mesélés, elmondás, angol kifejezésekből áll össze.
És akkor most menjünk vissza az ősemberek világába...

20171007-20171007_185015_dsc8734.jpg By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


Ott ültek a tábortűz mellett és bizony nem volt se tv-jük, se telefonjuk, de még újság sem volt. Nem hiszem, hogy ez annyira rossz világ lett volna, de azért vissza nem mennék abba a világba. :)
Ahogy ott ültek a tűz körül férfiak és nők vegyesen, a férfiak között mindig volt egy bátor (aki álltalában a vezető is volt), aki elmesélte a vadászat alatt történt eseményeket az öregeknek, nőknek, gyerekeknek, mindenkinek, aki otthon maradt. De nem csak úgy egyszerűen elmondta a tényeket, mert az nem lett volna elég izgalmas. Már akkor tudta az ember, hogy a mesélés/elbeszélés művészete mennyire fontos, hiszen nem csak az egyszem szórakozást biztosította a hosszú éjszakában, de feloldotta a vadászat okozta stresszt is. A nők között is volt olyan, rendszerint itt is a vezető, aki elmesélte az ő izgalmas és/vagy vicces eseményeit, melyek a nap során történtek, amíg a férfiak vadásztak. A jó mesélő lekötötte a hallgatóság figyelmét, így azok azonosulni tudtak a történet szereplőjével, átélték az események folyamát vele együtt. Érezték a történetben lévő feszültséget,
hiszen ez a „mesék” csapatépítő és stresszoldó hatással is bírtak.

20151029_100915_dsc3515-edit_1.jpg By: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer 


A mai világban persze kicsit más egy storytelling a marketingben, de az alapfeltételek most is ezek,
ugyanazokat az elvárásokat támasztja a megrendelő: a hallgatóság figyelmének megragadása,
emberek megszólítása. Egy jó storytelling marketinggel mindig azonosulni lehet, mert az izgalmas,
lebilincselő vagy éppen szórakoztat, leköti a figyelmet. A mai rohanó világban, ahol az információ
túlzott áramlásában élünk, megállásra és figyelemre készteti a célközönséget, így marketing
szempontból semmiképpen nem hanyagolható el.

Jó munkát! 

A bejegyzés trackback címe:

https://balajtimariann.blog.hu/api/trackback/id/tr1213620214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz