Nem tudod mi a storystelling marketing?
Szerintem igen!

Röviden a Storytelling-ről 

Egy történet képekben megjelenítve marketing célra.

De ez így nem teljesen igaz, mertennél azért sokkal több. Hosszabban: a storytelling „story”-ja egy kitalált vagy valós történet, amelybemutat egy céget, terméket, szolgáltatást vagy bármit. Minden esetben tökéletesen egyedi, hiszen a cég, a termék vagy a szolgáltatás különlegességét mutatja be. Sokszor, aki a cégben tulajdonos, vezető, vagy munkatárs, nem is látja a vállalkozása, terméke egyediségét, mert naponta találkozik vele, természetesnek veszi azt.

11850680_458922907616020_8318651316830998061_o.jpg

Éppen ezért javaslom mindenkinek, hogy egy külső szakértőt kérjen fel, aki segít a részleteket egészben látni és könnyebben, világosabban, egyértelműbben, elfogultság nélkül, tárgyilagosan rávilágít az egyedi ismertetőjelre, jellegzetességre, amit azután meg lehet jeleníteni. Ezt sokszor a magánéletben is tapasztalhatjuk.

11822938_458923354282642_7428246003932528943_o.jpg

Könnyebben fogadjuk el mástól a véleményét, ha szakértőnek gondoljuk. Így van ez, amikor egy új ruhát veszünk és kikérjük az eladó véleményét, vagy a fodrásznál új frizurát kérünk a fodrásztól, ami kiemeli arcunk karakterét.

11110371_458924980949146_2435219836203331527_o.jpg

Egy vállalkozásoknál valahogy ezt nem akarjuk magától érthetődő dolognak tekinteni. Egy felkért külsős szakember sok mindenben tud segítséget nyújtani, ilyen a storytelling is. Egy olyan marketinganyag összeállítása, ami képes egyedivé tenni a cégünket, termékünket vagy szolgáltatásunkat. Egy olyan „emberi” történet, ami a mai rohanó világban megállásra készteti a vevőt, a fogyasztót, a partnereket  mindenkit, akivel kapcsolatba kerülünk az üzleti világban - annak egyediségével, a különlegességével. Ez a történet, minden esetben valamilyen formában kapcsolódik a céghez, például annak történetéhez, filozófiájához, küldetéséhez, stb. Fontos, hogy nem a vevő megtévesztésén alapul, nem egy „csakúgy” kitalált történet, mert ezt előbb-utóbb kiszúrjak a vevők és az ártalmas a cég hosszútávú sikereinek, hanem egy őszinte, de figyelem felhívó képsor, melyet a partnerek, ügyfelek, fogyasztók, minden esetben pozitívan élnek meg.

11856460_458924317615879_6445058751115040156_o.jpgEgy jól kitalált és megvalósított storytelling nem csak bemutatja a céget vagy a szolgáltatást, nem csak a brand-et épít és pozícionálja, de mindenképpen erősíti is azt. Fontos, hogy amikor a szemlélő
akaratlanul is azonosul a történettel és ez által részese lesz annak, akkor érzelmi kötelék alakul ki, ami egyben márkahűség termet és a termék, szolgáltatás vagy akár a márka, így egyre fontosabbá válik
számára. A felhasználási lehetőségük jelentősen több mint, egy videó vagy egy fotózás utáni kész anyag. Varázslatuk abban rejlik, hogy az adott céget, szolgáltatást, terméket kiemeli a versenytárask közül és a történet egyben magával ragadja a nézőt.

11802811_458923540949290_2730440502812071246_o.jpg
Így egy jó storytelling elkészítését mindig hosszas beszélgetés és részletes kidolgozás előzi meg.
Összegezve a legfontosabb dolgokat, ha storytellinget szeretnél:
- a cég történetének ismerete
- a termék vagy szolgáltatás egyedi jellemzője, mint termékelőny (USP)
- a versenytársak alapos ismerete
- célcsoport pontos meghatározása
- egy kreatív történet, amivel azonosulni lehet
Ha mindez megvan, akkor már csak egyetlen dolog marad hátra, a kivitelezés…

 

Ha érdekel a teljes történet (tűzvédelmi eszközöket forgamlazó cég termékei ITT keresheted meg! 
Jó munkát és sok sikert!
Ha érdekel, én hogyan készülök egy storytellingre, elolvashatod ITT!

A képek: Balajti Mariann sztori fotós és kreatív producer

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balajtimariann.blog.hu/api/trackback/id/tr8913689602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz