A szállást foglalnál? Olvasd el előtte! Szállodát vezetsz? Olvasd el mindenképpen!

 

Belföldi szállodát igyekeztem választani a családi pihenéshez és sorra vettem az ajánlatokat, amiket az interneten találtam. 3-4-5* szállodákat kerestem wellness szolgáltatással. Biztos vagyok benne, hogy legalább egyszer ezen már te is átestél és nem volt könnyű a választás.

20170211-20170211_115728_dsc7853.jpg

Egy egész évig gyűjtögettem adatokat a különböző szállodákról, nem egyszeri fellángolásról volt szó!

1. Kettő típust azonnal tudsz te is mondani:

1/1. Rosszabb élőben, mint a képeken. Ezt a kategóriát az ismerőseim ragasztották rájuk, akikkel beszélgettem erről, de nagyon találónak érzem, de én inkább „felül” reklámozottnak nevezném…

1/2. Pozitívan csalódsz, mert a helyszín teljesen mást mutat, mint a képek alapján, amit vártál. Hozzá tenném, hogy magánemberként ez egy leheletnyit jobb, de marketing fotós szemmel ez a szörnyűbb kategória.

Én azonban, nem csak ilyen felületesen nézem meg az oldalakat. Javaslom, mindig nézd meg a felrakott képeket, videókat (már ha egyáltalán van) és árulkodni fog mennyi energiát fektetnek abba az oldalba, hogy „teljes” valójában mutassák be a szállodát és a különleges ajánlataikat neked, mint potenciális vendég. Te is tudod, ha jó munkát akarsz kiadni a kezedből bármilyen téren, neked is sok energiát és ötletet kell bele tenned, de ez szerintem így van jól.

Sajnos az a tapasztalatom, hogy nem fogsz se kreatív képeket, se igazán jó bemutató anyagot találni. Hogy ez miért van így? Elképzelésem sincs, de helytelennek érzem!

20170729-20170729_110200_dsc4275.jpg

2. Az igazi probléma 

Érdekes dolog ez, mert gondolj csak bele, ha például autót veszel, elmehetsz vele tesztvezetésre, ha a pékségben új terméket készítenek kóstolót helyeznek ki. A nagy áruházakban is rendszeres az ilyen- olyan kostolóval egybekötött termékbemutató, legyen az kávé, tea, joghurt, üdítő, akármi, de biztosan te is tudnád folytatni ezt a sort.

Akkor az a szálloda/hotel/wellness park - ahova a családunkat szeretnénk elvinni (nem kevés pénzért), vagy a jól megérdemelt szabadságunkat (amiből nincs is olyan sok) szeretnénk eltölteni, vagy a párunkkal oly régóta tervezet romantikus napokat szeretnénk megélni, -  miért nem fektet bele annyi energiát, hogy az valóban egy olyan bemutatkozó anyag vagy egy olyan hirdetés legyen, amiből azonnal tudjuk: igen, ez lesz a mi helyünk.

Egy szállodát ugyan nem lehet meg kóstolni vagy próbaútra vinni, ahogy felpróbálni sem, mint egy ruhát az üzletben, éppen ezért úgy gondolom, megérdemli az ügyfél, hogy minél teljeskörűbb és látványosabb képeket kapjon, akár mondhatnám kreatívabb, mielőtt lefoglalná a szobát.  

 

20170729-20170729_154646_dsc4346.jpg

Nézzük, sorra mivel próbáljak meg megfogni (vagy inkább elrisztani megfogni) a szívünket és a pénzünket

3. Szezonális akciók

3/1. Húsvét - ez a soron következő ünnep. Egy cuki „kis” nyuszika és tojás van a képen, esetleg frappánsan „nyuszi fülét hegyezi, hegyezd te is, mert akciót súgunk neked” szöveg látható az oldalon és egy kedvezményes ár. Nem túl egyedi! A szöveget most találtam ki gyorsan, hogy ne lopjak sehonnan… de ehhez hasonlókat találni mindenfele. Valóban ezért kellene oda mennünk? Sablon szöveg, sablon képek: minden második hotel oldalán ez van.

3/2. Karácsony: ez volt legutóbbi nagy ünnepünk. Fantasztikus stock fotók gömb díszekről és ajándék dobozokról. Megbízott egy ügynökséget, vagy egy ügyesebb munkatárs, aki ért a honlap frissítéshez lekért néhány stock fotót, de semmi egyéniség. Ha jobban megnézed, fellelheted ugyanazokat a képeket több szálloda honlapján is. Kérdem én, ha a szálloda nem veszi a fáradtságot, hogy egyedi karácsonyi hangulatot mutasson be, akkor miért fizetnék egy vagyont azért, hogy ott ünnepeljünk? Mit kapunk majd, sablon programokat, mirelit ételeket? Vízzel higított üdítőt?

3/3. Tavasz - elvégre is az van most : fantasztikus tavaszi virágok, de megint csak valami sablon kép. Ennél nem ér meg több fáradságot egy ügyfél?

3/4. Nyári akció - szép napsütötte képek, esetleg a szállodában készültek, de mégis valami hiányzik belőlük. Tapasztalatom szerint ezek a legjobb képek, itt van a legtöbb kreativitás, mert itt valóban be lehet mutatni a napsütötte udvart, kilátást a teraszról, szóval nem muszáj előre elkészített stock fotókat igénybe venni.

3/5. Szilveszter - kötelező pezsgős pohár és a konfetti! Nem is értem miért nem írják oda *A képek csak illusztrációk, hiszen, naná, hogy egyik se a helyszínen készült.

20180122-20180122_134040_dsc0057.jpg

Mindjárt elsírom magam! Ez nem egy szelet párizsi, vagy egy olcsó ruha, amit meg se akarok venni. Minőségi szabadidőt szeretnék eltölteni, kiváló és élményekben gazdag programot keresek, amiért hajlandó vagyok fizetni, sőt nem is keveset!

4. Extra akciók

4/1. % -  Woooow, a jól ismert % jel, milyen „egyedi” és „kreatív”! Vicces, de itt is sokszor stock fotókat használnak, és az egyik ruhabolt éppen ugyanazzal a hölggyel kínálta 20% kedvezménnyel a szezon végi kiárusításban a ruhákat, mint akivel a szálloda kínálta a hétköznapi wellness programot. Jót mosolyogtam, de nem szándékozom ott foglalni.  

4/2. 3-mat fizet 4 éjszakát maradhat - Szuper! 0 kreativitás, annyi a plusz az előzőhöz, hogy nincs % jel, de ugyanaz.  

4/3. Fél áron az x. éjszaka fél / nagyszülő vagy gyerek szállása – ide se jutott a kreativitásból, marad a szöveges kiírás, jobb esetben egy újabb stock fotó a készletből.

20171103-20171103_152614_dsc0950-edit.jpg5. Személyre szabott akciók

5/1. Nagycsaládosoknak kedvezményes foglalás -  Ennyi? De miért éppen ide? Mit ad pluszba a többihez képest? Miért itt költsük el a sok gyerek miatt amúgy is sok pénzünket, hiszen ennyi fagyi, palacsinta, kóla, stb. sokba kerül.

5/2. Szerelmesek hete - Wooow… !!! A rózsaszín trend, ami ellepi a szállodák honlapját. Vártam, hogy meglepnek valami különlegessel, a nagy áttörésre készültem, de hiába: egy szál rózsa + egy pezsgős vacsorát elfogyasztó pár fényképe és ennyi. Ez a romantika „netovábbja”. Azért én ennél többet várok egy romantikus héttől.  

20171103-20171103_152854_dsc0956-edit-edit.jpg6. Szálloda bemutatása

  • 6/1. Munkatársak - a szállodák még mindig nem értik, hogy egy szálloda lelkét a dolgozói adják, én, mint vendég velük fogok találkozni. Értem én, hogy nem lehet mindenkit bemutatni, nem is várom tőlük, de a főbb kollégákat, a „régi bútordarabokat”, akikkel kapcsolatba kerülhetek miért ne? Ha meg valaki veszi a fáradtságot erre, akkor kérem, azt ne egy  sablonos portréval  tegye, mert ettől nemhogy rokonszenvesebb nem lesz, hanem egyszerűen unalmassá válik a hotel.

  • 6/2. Hely – keresem azt a szállodát, ahol tudják, hogyan kell a helyet jól bemutatni. (Ha te megtaláltad, küld el nekem kérlek.) Nem az a lényeg, hogy alul vagy felül fotózott legyen, hanem hogy életszagú, olyan mint egy mese, egy storytelling, amihez kötődni lehet, amivel azonosulni tudok, mint vendég. Egyszerűen csak a számítógépképernyőjét vagy a mobil telefonom kijelzőjét nézve beleszeretek a helybe és mindenáron oda akarok menni.

  • 6/3 Extra szolgáltatások - persze felsorolják, de egy kép többet mondd 1000 szónál. Legyen vicces vagy komoly mindegy. A mai felpörgött világban nem szeretünk olvasni, kerüljük a hosszú, unalmas, egybefüggő szövegeket. Egy kép pedig röviden, tömören ad át regneteg információt.

Biztos vagyok benne az a szálloda aki az elsők között fedezi fel hogyan kell bemutatni egy szállodát annak ugrásszerűen növekedik a kihasználtsága. Azt sokkal több ember ajánlja, like-olja, a vendégeg nem győzik majd egymásnak adni a kilincset.

20171102-20171102_104831_dsc0652.jpg

Manapság az embereknek időből van a legkevesebb. Ha egy szolgáltató megkönnyíti a választást, ha a vendég minőségi időt tud ott eltölteni, akkor hálás lesz. Biztos vagyok benne, hogy nem csak én és nem csak az én barátaim, ismerőseim küzdenek ilyen gonddal, hanem rengeteg ember, írhatnám, hogy mindenki aki ilyen helyen kívánja eltölteni a szabadidejét!

Sokszor talán azért nem keresünk új szállodát és maradunk a megszokottnál, mert nem merünk kockáztatni, vagy nincs időnk keresgélni a sok unalmas ajánlat között. Inkább egy közepes minőségű, de ismert szálloda, mint egy olyan, aminek még a képei alapján sem tudom eldönteni nekem való vagy sem.

+1 pont.

Sokszor egy marketingesnek tolják oda ezt a feladatot, pedig ez igen is kreatív embert kíván. Olyat, aki jól ismeri és gyakorlott a storytellingben és jól át tudja adni a történetet. Nem egyszer egy külső szemlélő, egy idegen szem sokkal jobban átlátja, vagy inkább meglátja a lehetőséget, a történetet, amin keresztül meglehet ragadni a vendégek fantáziáját. Rengeteg kiváló marketingest ismerek, akik kiválóan értenek a szakmájukhoz, de nem elég kreatívak, hiszen az egy teljesen más szakma. Érdemes minden tulajdonosnak, vezetőnek mérlegelni, hogy egy külsős személy alkalmankénti bevonása milyen látványos változást, eredményeket hozhat a mindennapos marketing területére. Egy kreatív szakértő a szálloda reklámanyagát egyedivé és átütővé teheti!

Kíváncsian várom a Ti hozzá szólásotokat is!

Kinek milyen tapasztalata van/volt különböző szállodákkal!

Köszönöm, hogy elolvastad és ha esetleg van kedved íratkozz fel vagy oszd meg!  

képek: Balajti Mariann

Storytelling marketing producer

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://balajtimariann.blog.hu/api/trackback/id/tr6013825544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook oldaldoboz